lördag 20 april 2013

Energiboosting

Imorse åkte jag iväg helt ensam utan barn, förutom bebis i magen:) för att umgås med en söt vän! Fy så mysigt och vilken energi jag har fått av den här förmiddagen! Vi började med brunch på ikea, vi åt faktiskt inte så mycket, prata mest;) Sen gjorde vi nått som jag inte gjort på mycket länge, gick och strosa i affärer inne på Väla... Hade jag bara haft obegränsat med pengar så hade jag haft hela bilen full hem, det finns så mycket fint til hemmet som jag vill ha!
Det blev såklart lite smått till bebis och en tunika till mig, känns lite onödigt när det är så lite kvar men samtidigt tråkigt att ha samma kläder hela tiden! Jag hade mycket bra smakråd med mig då Cecilia är ärlig precis dom du ska vara <3 Det som såg fint ut på galgen såg ut som ett tält på och det sa hon rätt ut haha det är inte många vänner som "vågar" vara så ärliga:)

Pinvärkar, jag kallar det så för det var just det jag kände av i natt.. Börja strax innan tolv med mensvärk i ryggen och fram i magen som blev värre och värre inga "värkar/sammandragningar" just då utan men molande värk som stråla runt ihållande.. som sen gick över till typ kramp i magen och magen var sten hård hela tiden.. Antagligen latensfas och jag kanske ska vars glad att det gick över så slipper jag allt på en gång! För trött det var vad jag blev av smärtan. Tror att bebis kommer ligga kvar minst en vecka till så jag får tänka att det här gör nytta iallafall.

Ikväll ska vi ha vänner över på grillning!
Vad gör ni för trevligt ikväll?



5 kommentarer:

  1. Skönt att bara få vara själv med en kompis för en stund. Själv har man hostat sig less vid det här laget. Men faktiskt har jag blivit bättre, och förhoppningsvis har vi inga dumma förkylningar när bönan kommer :)

    Edvin saknar nog inte skidorna, men däremot skridskorna. MEn i sommar bli det fotboll och jag ser mer fram emot att sitta vid fotbollsplanen och titta ärn vid ett kallt skidspår eller i en kall hockeyhall :)

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med en kompisdejt alldeles på egenhand, det är guld värt.
    Oj ska bebis kanske komma innan maj :-O :-)

    Sv; Jag tror det är lätt att känna sig lite nedstämd på slutet av grav. det är mycket som pågår i kroppen och man har mycket funderingar på hur man ska räcka till, hinna med den lilla, hinna med de andra barnen, få rutiner i vardagen osv osv. Sånt som ofta ger sig efterhand är sådant man oroar sig för innan :-) För en saker kan jag ju efter 4 barn säga och efter att var gång ha oroat mig över det; att älska alla sina ungar är inga som helst problem! Det verkar kunna rymmas mååååånga i det fallet :-)

    KRAM <3

    SvaraRadera
  3. Åh det är ju så härligt med vän-träff och lite egentid! Ger massor med energi och man kan ta trots och annat lite lättare en stund efteråt :D

    Nu är vi supertrötta efter en kass natt, dop och sedan grillning hos svärmor. Hoppas ni har det riktigt trevligt! Ser sååå mycket fram emot vår "date"

    Kram

    SvaraRadera
  4. Härligt med "egentid" ;) Händer inte ofta att man kan strosa runt och titta i lugn och ro. Gud vad spännande att det ät så nära. Blev du inte lite hoppfull? Hade jag minsann blivit ;) Har du fött de andra tidigare? Kram

    SvaraRadera
  5. Ugglan från pumpkin är ju såå söt!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar <3