lördag 9 februari 2013

Lördag och snö

Hela dagen idag har det snöat och det är vitt på marken så fint!
Idag vakna jag pigg och utvilad och i tid till jobb, hade med mig gröt och mjölk som mat på jobb och Gud så gott det var, det var länge sen jag åt gröt med mjölk! Har inte gillat mjölk på gröten innan bara ätit gröt med skivad banan i men med mjölk var det faktiskt gott:)

När jag kom hem från jobb börja jag tvätta bebis kläder och bar ner liggvagnen och bädda nytvättat täcke med lakan, nu längtar jag ännu mer till maj<3

Fick höra en glädjande nyhet på jobb i dag om en tjej som ska få bebis två månader efter mig:)

Nu väntar jag bara på Flygande Jakob och så ska jag ta ett bad innan vi ska mysa i soffan och se om melodifestivalen är någonting! :) hoppas ni gör nått ni tycker är mysigt med någon ni tycker om ikväll!
Kram V



5 kommentarer:

  1. Åh så mysigt att få tvätta bebiskläder och förbereda för den lillas ankomst.

    Ja jag håller med dig, oftast beror de dåliga dagarna på att man själv inte är på humör eller inte mår bra och sånt känner ju barn av direkt med och man själv får kort stubin. Men här vaknar även de små på fel sida ibland och startar dagen med sura miner och bråk och då blir man ju inte så uppåt själv ;-)

    Vad roligt med träffar för er med samma sjukdom, det kan du ju komma att ha mycket utbyte av, stöttning och hjälp av. Kommer säkert bli jättebra, fint initiativ av butiken.

    Vad duktig du är som pluggar med 3 barn och ett fjärde på gång och med planer att plugga än mer. Det krävs tålamod, självdisciplin och ett stort intresse för det. Bra jobbat! Själv var jag inne på psykologprogrammet en tid men kom aldrig dit men jag har fortfarande funderingar på att plugga om än inte till psykolog men något annat. Jag är ju dock 36 år, 37 i år, så tiden rinner iväg och jag vill inte plugga när jag blir för gammal ;-)

    När i maj har du bf?

    Här är syrran och hennes lille på besök ikväll och ska sova kvar så det blir väl Melodifestivalen ikväll och lite mys. Jobbar du hela helgen?

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Det är ju något alldeles speciellt med att tvätta babykläder och sängkläderna första gången. Förstår att du längtar :-)
    Det blir mello för mig med, såg inte förra veckan men det verkar som det var kasst, hoppas det i så fall är lite bättre bidrag ikväll :-)
    Ha det så gott, kram!

    SvaraRadera
  3. Mysigt! Minns hur overkligt det var när jag stod och vek små små kläder och tänkte att en liten person skulle använda dom sen. Nu dröjer det länge innan det sker igen men lite längtan känner jag allt :D

    Vi har haft en underbar kväll och Alva fick åka pulka hem i det underbara vintervädret. Så fint med vacker snö!

    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Men åh, mys att få tvätta bebiskläder!
    Hoppas nu att den där byrån vi ska åka och titta på är fin .. för jag vill också börja pyssla på med bönans grejer :)

    SvaraRadera
  5. Men så himla mysigt med att få tvätta och hänga en massa minikläder. Har jag frågat när du har BF? :-)

    - Tack. Jag jobbar som personlig assistent och efter helgens jobb är jag rätt slut.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar <3