onsdag 25 juni 2014

Det går bra nu...

(Farhults hamn på min cykeltur igår)

Det är riktigt skönt att känna lugn i kroppen fast jag inte har nånting att göra och jag gör inget. Undra hur länge jag måste vara ensam och inget planerat innan jag blir uttråkad. Jag saknar den känslan, att vara uttråkad och inte ha nånting att göra. Men först måste jag utnyttja mina sista dagar som sjukskriven och varva ner mig, lära mig att vara här och nu. Jag skulle vilja gå någon kurs i mindfulness men vet inte om det finns i närheten eller kan det ge lika mycket på distans? 

(Hängbron på morgon promenad)

Jag saknar att jobba, gå upp tidigt och känna att jag gör nytta. Jag gör nytta nu också för jag tar hand om mig själv. 
Jag hoppas det ger mig en riktig nytändning att ha semester från och med nästa vecka och att jag kommer tillbaka till jobbet alert med lugn och ro i själen.

Vad ska du göra på din semester?

3 kommentarer:

  1. vi saknar dig!
    hoppas du får en fin semester med mycket balsam för själen. kram!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får en härlig semester som bidrar till en massa ny energi. Vi aak försöka njuta så mycket som möjligt av ledigheten förhoppningsvis med en massa sol och värme. Kram

    SvaraRadera
  3. Jag och barnen ska åka ner till skåne nästa vecka och hälsa på min syster, det ska bli riktigt kul :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar <3