torsdag 12 september 2013

Dop pyssel


Jag och barnen har haft lite dop pyssel ikväll. Kom på att det är en hel del servetter som ska vikas då dom ska ligga på tallrikarna. Det är rätt pillrigt men det är värt det. Tycker det är lite gulligt med dopklänning-servetter. Barnen gör bordsdekoration :) Dom vill vara med att göra fint till dopet och det är klart att dom ska få vara med och tycka och tänka. Längtar till torsdag <3 Då kommer mina föräldrar och min syster och min fina systerdotter Kayla. Och bilen kommer med dom eller säger man att dom kommer med bilen:)

Magnus är på hockey med kompisar så jag och barnen får ordna läggningen själva men det ska gå bra. Valter är redan duschad. Melvin och Tindra duschar själva. Och Saga har redan fått pyjamas på sig. Och vällingen står i kylen färdig att värmas! 

Har ni någon inspiration på fina doptårtor? Kan man ha flera olika sorter eller ska det vara lika dana? 

5 kommentarer:

  1. Så fina! Jag har gjort något liknande. Vilket pill det är men fint blir det ju! Jag såg nyss att jag helt missat att svara på din fråga! :/ Vi har börjat sitta på pottan tidigt (omkring 7 mån), med båda barnen. Mer som en kul grej och för att de ska få känna på det. Sen har vi bakat in det i rutinerna och gjort det oftare med tiden. Som regel var det efter mat och efter vila som utgångsläge. Sen har vi utökat och det har ju då resulterat i mindre och mindre kiss i blöjan. Nu på det senaste har Eric inte haft blöja och vi har gått ofta på pottan. Likadant när vi varit iväg. Utan blöja och kissat honom när vi kommit fram till affären (eller var det nu varit) och innan det var dags att köra hem. Vi har också kört all in kan man säga. Inte sådär halvdant. Det förvirrar ju bara. Det krävs en hel del och massor av tålamod. Men utan att man lägger en press på sig själv eller barnet. Då kommer garanterat ett bakslag.
    Tjohej vad långt det blev! Ha en fin kväll! Kram

    SvaraRadera
  2. Vad fint du viker!! Klart du kan ha olika tårtor. Man kan ju göra precis som man vill :)

    Vi har aldrig haft tårta. Med grabbarna bjöd vi på smörgåstårta och kaka till kaffet. OCh nu när ingrid döptes så bjöd vi på kallskuret och potatissallad med kaka till kaffet :)

    SvaraRadera
  3. Å vilka fina!!

    Http://nastanperfekt.blogg.se

    SvaraRadera
  4. Så fint och så mysigt, snart är dopdagen här :)

    SvaraRadera
  5. Fina! Visst är det roligt att pyssla inför dop när man väl håller på :-)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar <3