torsdag 1 augusti 2013

Vardag och rutiner


Som jag saknar vardagen och rutiner. Efter hela 6 veckor semester så uppskattar jag vardagen mer än nånsin. Gå upp i tid
Äta frukost 
Lämna Valter på dagis
Gå en morgon promenad
Hem och städa/plocka/tvätta
En sväng till öppna förskolan
Komma på middag och förbereda
Handla mat
Hämta Valter på dagis
Äta mellis
Leka/gå till lekplatsen
Göra middag 
Duscha/bada barnen
Mysa i soffan 
Läsa bok i sängen
Egentid när barnen sover
Duscha
Plocka fram kläder till morgondagen
Se tv/läsa bok/spela på mobilen
Godnatt för mig mellan 23-01
Vakna av väckarklockan 6.30-07.00
Klä barnen
Äta frukost
Gå till dagis
Och bara att dagarna rullar på med rutiner och att jag har tid att göra mina saker för att vårt hem och familj ska fungera. Nu är dagarna mer stressade, Magnus gör sitt i huset trädgården hela dagarna. Jag går runt rastlös och vill göra nått med barnen men kommer inte igång fören tvätt/plock/städ/ mat är ordnat och samtidigt sysselsätta barnen. Det är tufft! Om två och en halv vecka kan jag vara en normal mamma igen...



1 kommentar:

  1. Tack att jag inte är ensam fast skillnaden är att jag bara har 2 barn och är ensamstående men saknar vardagen massa nu med dagis osv !!!
    Som sagt bara ca 2 veckor kvar sen drar vardagen igång igen Torsdag vecka 34 då vi har gått igenom Eddies överflyttning till gamla dagiset .. Och då är vi snart inne i September oj höst snart med då :0)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar <3