lördag 29 juni 2013

Sparbössepengar!!


Melvin har legat i våran säng och hällt ut alla sina pengar från sparbössan och räknat dom. Han sorterade upp dom med 10 kr i varje hög sen hjälpte jag honom att räkna ihop hur mycket det är.  
En som känner sig rik. Han har både glasspengar och pengar till den årliga marknaden här i Jonstorp:) 
När börjar man ge veckopeng? Jag har inte börjat med det än. Det är nog på
tiden. Vad ger man en 6-åring respektive 7-åring i veckopeng? Och vad ska pengarna gå till? Lördagsgodis?

3 kommentarer:

  1. Vi började ge månadspeng till ungarna när de började i första klass, börjar med 50 kr i månaden och höjs med 50 kr varje år. De får själv välja vad de vill lägga pengarna på, men jag råder dem inte till att köpa godis. Köper de godis får de äta det godiset de köpt och får inget lördagsgodis av mig. Jag vill ju att de lär sig att spara till något riktigt användbart :-)

    SvaraRadera
  2. Hihi, jag hade också känt mig rik om jag vore han :)

    SvaraRadera
  3. Jag samlade alltid små pengar i en burk och använde dem till semestern tidigare,
    men eftersom man inte får sätta in dem eller växla ( åtminstone inte utan en massa avgifter ) någonstans nu för tiden har jag tröttnat.
    Kontanter finns sällan i min plånbok, men jagfår väl erkänna att det känns lite löjligt att dra kortet bara för att Viggo vill ha en piggelin på stan...

    SvaraRadera

Tack för din kommentar <3