torsdag 30 maj 2013

Otacksamt

Är det inte väldigt otacksamt att vara mamma? Det känns som att alla tror att det är en räkmacka att gå mammaledig och att jag inte gör nånting. Och varför är du trött, vad har du gjort för att bli trött?

Saga har gnällt/ skrikigt ett par timmar samma tid på kvällarna ett tag nu. Och jag bygger upp tankar om att det ska eskalera och att det är kolik!
Nu är jag väldigt trött och då ser jag nästan bara det negativa...
Men fy vad hemskt det känns i mamma hjärtat när ens barn skriker så och inget jag gör hjälper. Eller gör jag för mycket så hon blir orolig?

Nu ska vi gå och lämna Valter på dagis sen ska vi till faster Sara och bli bjuden på namnsdags fika <3


6 kommentarer:

  1. Nej, men det finns väl inget att bli trött av när man tar hand om barn? Suck...
    Så jobbigt när man inte lyckas trösta på något vis... Hoppas det går över snart.

    SvaraRadera
  2. Visst är det så, alla dagar är inte bara rosafluff och lätt. Och varje ålder har sina utmaningar. Phu!

    SvaraRadera
  3. Finns inget som gör en mer trött än att ha småbarn och vara föräldraledig. Vaknätter, aldrig få vara för sig själv (inte ens på toaletten) och dygnet runt jobb ... tur dom är värd varenda vaken minut :)

    Hoppas att lillan inte gnäller lika mycket ikväll och att det inte är kolik!
    Kram

    SvaraRadera
  4. KRAAAAM och vi mammor (och pappor) gör ett fantastiskt jobb!

    SvaraRadera
  5. Det är bara personer som inte förstår bättre (eller har glömt hur det var att ha småbarn) som säger såna dumma kommentarer! Här kommer ett gäng kramar från en lite sliten moder. Ska kolla upp datum så fort jag har tid för snart vill jag bannemej träffa er! <3

    Kramar och trevlig helg

    SvaraRadera

Tack för din kommentar <3