måndag 14 januari 2013

Ögondoktorn

Ieftermiddag har Tindra varit på undersökning inför operationen på torsdag. Hon har skelat sen 3 års ålder och har sen 4 års ålder använt glasögon för att få tillbaka skelningen men det har bara blivit värre. Nu har hon fått tid för operation ev blir det fler operationer då hon skelar så kraftigt med båda ögonen.
Hon är jätte glad då hon snart kommer slippa använda glasögonen som har varit och känts jobbigt för henne. Hon har inte många kompisar som använder glasögon.

Undersökningen idag var att mäta hur stor skelningen är och synen. Och synen är det inget fel på, vilket är skönt för henne!

På onsdag ska vi på en 3-4 timmar lång förberedande undersökning på Universitet sjukhuset i Lund där operationen kommer att utföras på torsdag!
Tindra är spänd men verkar änsålänge ta det lugnt då både mamma och pappa följer med henne!

Har du barn som skelar eller har gjort en operation får du gärna berätta hur det är/ har gått för er! Har han/hon blivit retad eller har det inte märkts av någon reaktion från kompisar?

6 kommentarer:

  1. Tack för dina gulliga kommentarer hos mig:)

    Åh, håller tummarna för att operationen går bra på torsdag, måste kännas jätteskönt för henne att hon snart slipper ha glasögon, som sagt håller mina tummar!

    Kram Kram

    SvaraRadera
  2. Duktiga fina Tindra <3 alla goa kramar till dej <3 pussa mamma o familjen , kram Milla o Nicole

    SvaraRadera
  3. Åh men stackars liten :( Tur att så små barn inte brukar vara så rädda för operation. De förstår nog inte riktigt ändå vad det innebär. Min fyraåring har opererat bort polyperna två gånger och hon har mest tyckt att operationen känns spännande! Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Ja idag sa hon när vi var inne hos doktorn på undersökningen att, - Det här tycker inte jag är läskigt för det här har jag gjort förut! Nog mycket som snurrar i hennes huvud nu! Kram

      Radera
  4. Åh lycka till med operationen! Så skönt när det är klart och hon slipper glasögonen!

    Det gick jättebra idag men Alva blev ledsen när de tryckte så hårt på fingret för att kunna fylla flera rör med blod. Annars var hon väldigt duktig :)

    Jag jobbar på röntgen i Ängelholm nu och jobbade fyra år i Helsingborg innan mammaledigheten.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Sv: Jag undrar det för de började tydligen först fråga sambon om Alva fått Emla-kräm men sen ändrade de sig och ville ta i fingret av nån anledning. Jag hade nog protesterat om det var jag som var med för det tog lång tid att få ut så mycket blod ur fingret. Går ju betydligt snabbare i armvecket liksom. Lite märkligt men nu blev det som det blev :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar <3