fredag 7 juni 2013

Den mest ansvarsfulla uppgiften i livet! BILD BOMB 2

Det är föräldrarollen enligt mig. Jag har idag kommit fram till att jag stressar upp mig för att jag har behov av kontroll på barnen och när jag inte har det så hamnar nerverna utan på kroppen och jag blir uppstressad. Och ingen kontroll menar jag att jag inte har koll på dom fyra samtidigt så inget ska hända dom och när jag är borta med dom är jag mest rädd att dom ska göra något dumt så någon ska bli arg på dom. Och vem vill det?

Det var nämligen så här.. Hum jag vågar knappt berätta men det kan faktiskt hända vem som helst.
Melvin ville bada (i badkaret) och det fick han. Och när Farmor kom för att lämna Valter så stod vi och prata en stund och sen gick jag för att kolla till honom. Då låg han där och flöt i vattnet helt still och jag blev så chockad av synen så jag stod bara still, sen skrek jag -Melvin! och drog i hans arm, då blev ju han också rädd.. Han räknade "bara" hur länge han kunde vara under vattnet. Fy jag blev så rädd:( jag grät och sa åt honom -Du får aldrig mer göra så ensam hör du det!? Fy jag var så skakig och så rädd så jag visste inte vart jag skulle ta vägen.. Phu det är svårt att beskriva vilket nervvrak jag har känt mig som idag. Ensamt ansvar av tre barn om Magnus var i väg innan Saga kom var inga problem alls. Men FYRA älskade barn som jag är livrädd att förlora det kommer göra mig galen! Men jag antar att jag är extra känslig som nybliven mamma och för att det faktiskt är så att vi har fyra barn och ingen av dom är självgående. Alla fyra behöver hjälp och uppsyn med nästan allt.
Jag fattar inte hur jag Släppte barnen så mycket när dom "bara" var tre och nu mår jag skit om jag inte ser dom eller vet att ingen annan vuxen har koll på dom!
Är det så att ju fler barn desto hönsigare blir man?

Vi avslutar det här tunga inlägget med att tala om att Saga har svarat med leende flera gånger idag och dom stora barnen såg det och tyckte att det var jätte kul så dom skratta när dom såg det<3

Här kommer dagens andra bild bomb!!









5 kommentarer:

  1. Åh fy! Jag hade fått minst hjärtstillestånd! Vilken tur att han bara lekte.
    Min mamma bor i Ao Nang i Krabiprovinsen.

    SvaraRadera
  2. Det skulle kunna varit jag som skrivit detta inlägget!!! Jag är exakt likadan och jag känner exakt likadant! Det är fruktansvärt jobbigt. Jag är också världens största hönsmamma...Enda tipset jag har är att andas och försöka att ta det lugnt, men det är svårt. Kram till dig <3

    SvaraRadera
  3. jag trodde nästan det var tvärtom, ju fler barn desto lättsammare blir man. men det är väl också bara så olika från person till person. Jag är absolut ingen hönsmamma och låter nog barnen lära sig en del av sina egna misstag, därmed inte sagt att dom är vind för våg. och sen nr 2 kom så är jag mer trygg i min föräldraroll nu än vad jag var med nr 1. Nu har man ju en erfarenhet och man vet mer osv.

    SvaraRadera
  4. Men fy så läskigt! Man förstår såna gånger hur fort en olycka kan vara framme! Tur att han bara räknade hur länge han kunde hålla andan :)

    Det är verkligen sant det där att när man blir mamma så har man hjärtat utanför kroppen ...

    SvaraRadera
  5. Ojojoj vilken hemsk upplevelse! Jag förstår att du blev helt ifrån dig och skakig hela dagen efter. Den värsta mardrömmen, att något ska hända ens barn och dessutom i ett ögonblick då man skulle kunna skuldsätta sig själv.
    Hua, stackars dig och stackars Melvin <3 <3

    Stor varm KRAAM!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar <3