torsdag 10 januari 2013

Ändrat min inställning..

Natten till i söndags somna jag inte fören halv fyra.. Först låg jag och läste mina vanliga bloggar som jag gillar sen kom jag in på andra tränings och hälso bloggar, först bara klicka jag bort dom för jag kände fettet som bara binder sig fast överallt på hela min kropp ( självförvållat såklart för att jag trycker i mig mer än vad jag behöver BARA för att jag är gravid och "PASSAR PÅ"... Men varför och hur har jag kunnat gå med den inställningen? Jag trivs ju inte alls i den kroppen! Känner mig osmidig, dålig kondis och allmänt ohälsosam!

Därför nu 15 kilo senare så har jag tagit mitt förnuft till fånga och börjat mitt hälsosamma jag;) eller börjat försöka!

Här kommer min vecka som gått och som ni kan se småäter jag en hel del, vill ha tips och råd om bra kost!

Måndag:
Frukost:
2 mackor, en med ost och en med mjukost, ett glas te, ett glas vatten och en kopp fil med müsli.

Mellanmål:
En macka med leverpastej och ost och en kopp kaffe.

Lunch:
En och en halv kokt korv med bröd och en burk Ramlösa.

Motion:
Rask promenad med barnvagn 4,8 km/ 44 min

Mellanmål:
Två mackor en med mjukost och en med leverpastejskivor och saltgurka, en kopp fil med müsli och en halv kopp kaffe. En kiwi.

Middag:
2 portioner Kasslergratäng med ris och ett glas mjölk.

Mellanmål:
En kopp vaniljyogurt med müsli.
Halv påse bilar och tre morötter.

Tisdag:
Frukost:
2 mackor, en med ost och en med mjukost, ett glas te, ett glas vatten och en kopp fil med müsli.

Mellanmål:
2 bananer och en flaska ramlösa

Lunch:
2 mackor, en med ost och en med mjukost, ett glas te, ett glas vatten och en kopp fil med müsli.

Fika:
En kopp kaffe, en chokladboll och en ballerinakaka.

Middag:
Stor portion kålpudding med potatis och sås. Två glas mjölk.

Mellanmål:
Ett glas äppeljuice.

Onsdag:
Frukost:
2 mackor, en med ost och en med mjukost, ett glas te och ett glas juice.

Rask promenad i 30 min.

Mellanmål:
En kopp te och en banan

Mellanmål 2:
En kopp yoghurt med müsli.

Mellan mål 3:
2 knäckebröd med mjukost.

Lunch:
Stor portion kålpudding från gårdagen och ett glas vatten.

Middag:
Liten portion chili con carne och ett glas vatten.

Mellanmål:
3 chokladbollar och en apelsin.

Torsdag:
Frukost:
2 mackor, en med ost och en med mjukost, ett glas te, ett glas juice och en kopp fil med müsli.

Motion:
40 min rask promenad och kände att jag inte alls blev lika andfådd som i måndags:)

Mellanmål:
En kopp te och två knäckemackor utan nått på.

Lunch:
Kassler gratäng och ett glas vatten.

Mellanmål:
2 mackor med ost och en kopp kaffe.

Middag:
Äggröra och bacon och ett glas mjölk.

När jag inte varit gravid eller ammat så har jag varit en slarver med Vad jag stoppar i mig! Det har bara varit kaffe, cigg, choklad, fika och nutrilett och då har jag hålt mig på låg vikt, konstigt nog.

Jag längtar efter att känna i kroppen när jag har hoppat över träning en dag! Och hungerkänslan för att jag BEHÖVER mat efter en timmes träning! Det finns bara fördelar!
Jag kommer sova bättre, må bättre, äta bättre, bättre hud, tåligare mamma, bättre koncentration, trivas med min kropp.... Ja jag kan bara fortsätta!!

Har du tips på kost och träning under amning?

1 kommentar:

  1. Hej. Jag såg din blogg via familjeliv;) Jag tycker inte att du små äter mycket. Om du tar bort godiset och sätter dit en frukt så låter det nästan perfekt ;) Man ska äta lite men ofta. Jag får halsbränna annars och vet du? När man tränar och eller ska gå ner i vikt så är mellanmålen det viktigaste. Alla mål ska vara med. När man är med barn får man väl nästan räkna med lite onyttigheter? ;) Röker du fortfarande? Snacka om att minnet inte är det bästa när man är gravid... Jag glömde precis bort allt jag läst på din blogg.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar <3