onsdag 5 december 2012

Fynd

Hur kan det vara så kul att handla:)?
Blank rosa kavaj från HM 399:- & och G-star jeans från Zoovillage 600:-
Får nog vänta till sommaren innan jag kommer i jeansen igen:)

Utanför fönstret så snöar och snöar det men jag tycker inte det ser ut att bli mer på marken? Det är vitt och fint men jag vill ha minst en halv meter:)

Idag har jag blivit ännu klokare på vad globaliserig är och varför vi är så beroende av att hjälpa andra Fattiga länder! Jag har alltid varit emot att skänka pengar till barn i andra länder eller ha ett fadderbarn, när jag vet och ser hur många barn vi har i Sverige som inte har det bra och behöver pengabidrag! Min inställning har varit att vi hjälper våra egna först sen kan man hjälpa utomstående!
Men den här kursen har gett mig aha upplevelse hur vårt samhälle här uppbyggt och hur politiken fungerar!

Jag tror fortfarande att om jag hade två olika valmöjligheter att bidra med 50kr till behövande så hade dom gått till någon organisation här i Sverige!

Nu när julen närmar sig och julmyset tränger sig på så tänker jag ofta på andra som inte alls har det bra, speciellt dom som kanske aldrig fått uppleva att julen är något mysigt utan förknippar den med obehag, pga missförhållanden, kanske psykiskmisshandel, familjemedlem
Som missbrukar alkohol/narkotika och bråk i övriga familjen som påverkar mer än vad andra tror.
Eller dom som inte alls har kontakt med sin familj, kanske till och med inte har tillgång till husrum och mat vilket är en av våra mänskliga rättigheter!
Det finns unga både killar och tjejer här i Sverige som tvingar sig att prostituera sig för att få mat eller för att få i sig någon drog som får dem att känna någon slags gemenskap och till och med för att bli bekräftad av mänsklig kontakt. Tänk en natt i Stockholm minus 20 grader på natten stängt överallt och ingenstans att sätta sig och värma sig!
Urs jag blir sentimental..

Om 19 dagar är julafton här hoppas så många som möjligt får njuta och ha en mysig jul!

Jag menar inte att vi/dom som kan njuta av julen inte ska det men alla kan skänka en tanke iallafall:)

Kram V

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar <3