lördag 15 december 2012

Dubbdäck & miljöpolicy i Höganäs kommun!

Jag brukar lyssna på P1 och förra fredagen var det en debatt om dubbdäck och jag skickade jag in ett sms som han läste upp live i radion

Så här skrev jag:
P1 Det här med dubbdäck! Jag jobbar i Höganäs kommun i hemvården och vi kör ut till våra vårdtagare 7.20 på morgonen, vi får inga dubbdäck på våra bilar, vi som kör ut på oplogade vägar och på landsbygden! MEN tekniskaförvaltningen som vi delar lokaler med dom har dubbdäck!?! Dom kör ut efter oss och plogar vägarna men vi kör ut tidigare och ger människor ett värdigt liv och hjälp upp ur sängen. Är inte det viktigt att vi har dubbdäck så vi känner att vi kan ta oss fram säkert? / upprörd i Jonstorp

Jag googlade om det efteråt men hitta inget så jag tänkte att ingen reagerade på det. Och imorse när jag kom
Till jobbet pratade mina kollegor nått om dubbdäck så frågade jag om
Dom brukade lyssna på P1 för jag hade skickat in ett sms om
Dubbdäck!

Och ingen anade att det var jag!

Det hade tydligen blivit stort, radio malmö hus hade både ringt till jobbet och åkt ditt och intervjuat!

Klicka dig in på länken nedan och lyssna på intervjun av min kollega och läs artikeln!

Kram på er och trevlig helg!!

http://m.sverigesradio.se/artikel/5378960?programId=96

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar <3