måndag 11 mars 2013

Fått mycket gjort i eftermiddag!

Blev en rätt lång dag för Valle idag fast jag igentligen inte tänkt det.. Men det var för jag skulle vara i fas med studierna då jag tänker åka till jobbet imorgon och vara med på APT mötet och bjuda på kladdkaka, hallon och grädde som avslut tills jag kommer tillbaka och börjar jobba så smått igen! Det känns som det kommer hinna hända massor och röras om en hel del på jobbet när jag är borta.. Något som är skönt är att när jag är tillbaka helt och jobbar sen så har jag inga planer på studier (Jag räknar med att det tar några terminer att söka in på högskolan innan jag kommer in på något) och vi planerar inte fler barn de närmaste åren, så det betyder att jag kommer kunna gå in för jobbet ordentligt, känns inte som att jag hunnit det sen jag började jobba där! Ser fram emot det iallafall! Idag bakade jag den sista kakan då en redan låg i frysen:) imorgon ska jag bara inhandla tillbehör och förbereda!


När vi kom hem från dagis börja Valle tjata om hockey direkt i vanlig ordning:) vi spelade en 40 minuter och det var glada miner sen ville han cykla så vi gick en sväng runt kvarteret, det var rätt skönt för på vissa ställen hitta solen fram mellan träden:) När vi kom hem igen ville jag gå in och så blev Valle såklart rasande, spela hockey spela hockey! Han blir rasande!! Väl inne efter lite snyftande och sparkande på golvet så kom han upp brevid mig i soffan och ville se teve och mysa:)
Måste vara riktigt jobbigt att vara i 2-års trotsen och känna sån frustration över saker.. Stackarn hoppas det inte håller i sig länge!


När Magnus kom hem fixade han mat och efter det tog jag och Valter oss ett varmt bad! Så skönt, hur hade jag klarat mig utan ett badkar? Efter det ringde Melvin och Tindra, det var så högt i bakgrunden och Melvin var inte fokuserad när han prata så tillslut blev jag irriterad och han hörde det på min röst:( stackarn, jag har verkligen svårt att hålla humöret i styr just nu... Har haft en skit bra dag, pigg och med energi men så nu på kvällen blir jag så trött, helt slut... Det är ingen ursäkt, jag Vet!

Magnus lägger Valter nu så jag ska lägga mig och kolla tv nu för en gång skull tänkte jag! Föresten, jag har packat ner lite och gjort en lista vad jag ska ha med mig i BB-väskan<3 jag gör ett eget inlägg om det imorgon:)

För skoj skull önskar jag att göra en "Gissa när bebis kommer-lista"
Ni får gärna vara med och gissa, datum, vikt, längd och kön:) bebis är beräknad till den 7 maj enligt UL men 2 maj enligt sista mens/ägglossning.

Kram på er fina!!

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder på lille Valter! Bada är så himla skönt, oavsett man är gravid eller ej tycker jag :-)
    Tänk så spännande och mysigt, är inte länge kvar nu tills er lilla kommer! Myspys!! Kul med gissalista! KRAM!

    SvaraRadera
  2. En sån liten goding han är lille killen :-D

    Då ska vi se...jag gissar att bebis tittar ut på självaste valborgsmässoafton, alltså 30 april
    kön: flicka
    vikt: 3600 g
    längd: 51 cm

    Hoppas du får en bra dag idag :-)
    Kram!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar <3